جاذبه های گردشگری آنتالیا
نوشته شده توسط : سیمین

دره عمیق پلدار (کورپولو کانیون)

در شمال شرقی آنتالیا ، وقتی به سمت تاشاگیل(Taşagil) و بش کوناک (Beşkonak)می پیچید ، یک راه خوش منظره به پارک ملیدره پلدار منتهی می شود. جاده از روی یک رودخانه کوهستانی رد شده و از میان جنگلهای بکر با آبشارهای خروشان رد می شود. وقتی به پارک در 92 کیلومتری آنتالیا می رسید, شما به دره زیبایی غنی از گونه های گیاهی و جانوران می رسید.دره پلدار 14 کیلومتر در امتداد رودخانه پلدار امتداد پیدا می کند و عمق آن در بعضی جاها به 400 متر نیز می رسد. در اطراف می توانید رستورانهای ماهی پیدا کنید که منوی لذیذی برای گردشگران تور آنتالیا ارائه می کنند.
 
 
پل رومی اولوک ، بر روی کانیون و پل بوگروم (Büğrüm)بر روی رودخانه کوجادره (Kocadere) ، شاهکار مهندسی زمان خود بودند. از این پارک شما دو انتخاب گردشگری دارید، به سمت شهر باستانی سلگه (Selge) یا به مرتفع ترین قله کوهستان دده گول (Dedegöl) با ارتفاع 2992 متر. کوهنوردان تور آنتالیا نمی توانند در مقابل کوهنوردی ، اکتشاف
و اردو زدن در این منطقه خوش منظره و با ابهت مقاومت کنند.
 
 
 

غار کارائين آنتالیا

يکي ديگر از مناطق ديدني آنتاليا غار کارائين است که در فاصله 30 کيلومتري شهر آنتاليا و شرق کوه چان قرار دارد. از خصوصيات در خورتوجه اين مکان تعلق آن به دوران پارينه سنگي است. غار کارائين از جمله قديميترين مکانهاي سکونت انسانها در کشور ترکيه مي باشد.اين مکان داراي يک ورودي مجزا است که با نور خورشيد روشن مي شود و در ادامه به 3 تالار بهم پيوسته منتهي ميگردد. در داخل غار، يک موزه کوچک در کنار درب ورودي اين غار قرار دارد که برخي از آثار باستاني که قدمت آنها به 160 هزار سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد را به نمايش مي گذارد. گردشگران تور آنتالیا با رفتن به این غار باستانی میتوانند لحظات خوشی را سپری کنند.





:: موضوعات مرتبط: تور آنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا,اماکن دیدنی آنتالیا,جاذبه های گردشگری آنتالیا,مکان های دیدنی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: